5 oktober 2017

Lukas i rosa Prima

Idag tänkte jag visa den här layouten som jag knåpade ihop i helgen som gick. Jag var med och tävlade med den i en skiss-utmaning. :-)


Jag har använt mina absoluta favoritpapper just nu (ihop med Kaisercrafts Bombay Sunset).
 Den här serien heter Love Clippings och kommer från Prima.

Ulrika Wandler Hemma hos Ulrika Prima Love Clippings

 Det tog ett antal timmar att göra den här layouten.
En stor del av tiden går åt till att sitta och fundera på var man ska sätta allt,
och att sitta och stirra på processen... 

Ulrika Wandler Hemma hos Ulrika Prima Love Clippings

Blommorna hör till serien, men har fått lite kopparfärgad Nuvo Mousse 
(nästan som vax) på ytterkanten av blombladen.
 Nuvo Mousse köper du hos Cili In Papers, och den finns i flera olika färger!
Det är Tonic Studios som gör dem.

Ulrika Wandler Hemma hos Ulrika Prima Love Clippings

De vackra bladen har jag stansat ut med en die från Sizzix ur ett papper som är högblankt och roséguldfärgat. Det kommer från Bazzill, och det kan du också köpa hos Cili In Papers.
 
Ulrika Wandler Hemma hos Ulrika Prima Love Clippings

Ett särskilt tack till min fina scrapvän Amy Voorthuis  i Nederländerna.
Av henne fick jag några av de söta dekorationerna som sitter på layouten, nyckeln, hänglåset, de två "hörnen" i metall som sitter på en av pappersbitarna.

A special thank you (danke!) to my dear scrapfriend Amy Voorthuis in the Netherlands.
She gave me some of the embellishments I used here! <3 br="">

Inga kommentarer: