23 augusti 2017

Att stansa ut i mossgummi/foam

Idag tänkte jag tipsa om hur enkelt det är att stansa ut i mossgummi/foam. Man kan stansa ut figurer och bokstäver, och bokstäverna blir ju faktiskt precis som thickers! :-)

Cili In Papers finns dessa ark i vitt och svart från Darice som är 2 mm tjocka till riktigt bra pris! De är 9x12 tum stora. Det finns också mossgummi från Bazzill i fem härliga färger plus svart och vitt. De är dessutom självhäftande och 12x12 tum stora.



Jag plockade fram några av mina bokstavs-dies samt några söta figur-dies. 
Ni ser att jag förvarar dem på Art-Bins smarta magnet-skivor som passar i väskan. 
Väskan hittar du HÄR!



Dags att stansa ut! Och ser ni mina fina glittriga skärplattor?! Finns att köpa till 
om man kanske behöver lite extra glamour i tillvaron! ;-) Du hittar dem HÄR!
Jag stansade ut molnen i vit mossgummi.



Därefter var det dags att stansa ut några bokstäver. Jag använde då den svarta mossgummin.


Perfekt! Nu har jag "thickers" till några kort jag tänkte göra framöver, 
samt moln till en layout jag håller på med! Allt detta kommer dyka upp i bloggen framöver. 


Det blir jättefint stansat! Alla detaljer syns, som t.ex. stygnen på molnen:


Jag testade att färga in två utstansade solar på två olika sätt. Den första färgade jag in 
med gul Distressdyna. Det blev jättefint resultat!


Den andra solen sprayade jag Dylusions spray i orange och gult på. 
Det blev också bra, men inte lika intensiv färg.
Det blev ju ändå en läcker effekt med dropparna så tydligt markerade. 
Kanske kan man kombinera dessa två tekniker? Först grunda med lite Distressdyna, 
sen duscha med mist... Ska testa det också nån gång framöver.


Allt material hittar du hos Cili In Papers!

Inga kommentarer: