11 juni 2017

ATC med metallic-vax

Jag tänkte visa er hur jag skapade några ATC - Artist Trading Cards för Cili In Papers.
ATC har en speciellt format, de är 2,5x3,5 inch stora. Jag började med att skära till ett antal sådana kort av vit, slät cardstock.

Jag penslade på Soft Gloss Gel och passade på att lägga på en bit tunn väv (cheese cloth) innan det torkade. Ovanpå det strösslade jag små, små art stones. Jag skar också ut några rader med hus i tunn chipboard med hjälp av min Silhouette Cameo.


Silhouette har en egen chipboard speciellt anpassad för maskinen. 
Den är lite tunnare än "vanlig" chipboard, men perfekt ändå!


Jag stansade ut moln i ett papper med mycket struktur.


Sen täckte jag allt med svart gesso! De små "kulorna" satt inte fast helt och hållet (slarvigt av mig!), så de for runt och hamnade även på husen. Men det gjorde väl inget?! ;-)


Tre av korten fick en guldfärgad vax på sig. Vaxet smetar man lätt ut med en fingertopp. 
Men tänk på att inte ta för mycket på fingret. Det är drygt!


Det blev också två röda kort.


Slutligen blev ett par kort blå.



Materialet hittar du hos Cili In Papers,



Inga kommentarer: